Kapcsolat


Mobil: +36-70/382-7289

E-mail: fitowavekft@gmail.com

Nyitva tartás

Bejelentkezés alapján!

Hétfő: 8.00 - 18.00
Kedd:  8.00 - 18.00
Szerda: 8.00 - 18.00
Csütörtök: 8.00-13.00
Péntek: 8.00 - 12.00

EGÉSZSÉGKÁRTYA ELFOGADÓHELY!

Kollath reggeli

2010.04.28.

Kollath reggeli

A földön élő körülbelül 700.000 élőlény faj közül csak az ember fogyaszt főtt ételt. A természet szerint neki is csak nyers és enzimesen feltárt ételekkel kellene táplálkoznia. A XX. század egyik legjelentősebb táplálkozástudósa Dr. Werner Kollath német orvosprofesszor felfedezte, hogy a gabona főzés nélkül is finom, és erjesztési folyamat után könnyen emészthető.

Dr. Kollath a nyerskoszttal foglalkozó kutatómunkája mellett kidolgozta az egészséges és kevésbé egészséges élelmiszerek alapvető felosztását. Még ha a nyers, csírázatlan gabona a nyers, csírázott gabonához képest nem is tartozik az ember ideális táplálékai közé, akkor is jelentős vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaz. Ezeket a mezotrófia - elméletében írta le részletesen.

 

A reggeli elkészítése

Előző este 1 deciliter vízben (nem tejben!) 30 - 40 grammnyi (3 - 4 evőkanál) búza-, rozs-, vagy esetleg zabpelyhet (nem cukrozottat!) beáztatunk. Nagyon hasznos, ha hozzáadunk még 1 – 1 evőkanál lenmag + szezámmag pelyhet is. Előbbi a széklet szempontjából, utóbbi a könnyen beépülő szerves Ca tartalma miatt hasznos. Az éjszakai erjedés közben vegyi átalakulás megy végbe a beáztatott gabonákban. Ennek tulajdonítható a Kollath reggeli tápértéke.

Ugyancsak este, áztassunk kevés vízbe kb. 15 - 20 g mazsolát, vagy másfajta apróra vágott aszalt gyümölcsöt: fügét, sárgabarackot, szilvát, körtét, esetleg datolyát, stb. Reggel öntsük össze mindkettőt egy nagyobb edénybe és aprítsunk, vagy reszeljünk bele 1 nagy almát (kb. 100 g) vagy más szezonális gyümölcsöt (eper, cseresznye, szilva, barack, stb.) a vidék és évszak szerint. Adjunk hozzá egy teáskanál mézet, 15 - 20 db apróra vágott diót, mandulát, vagy más olajos magot, ezen kívül 1 - 2 evőkanál frissen csavart citromlevet.

 

A reggeli jótékony hatásai

1. Nincs gyomortúlterhelés, csak legalább 4 órán át jóllakottsági érzet.

2. Normális testsúlyt biztosít. A kövérek fogynak anélkül, hogy éhesek lennének addig, amíg eljön az ebéd ideje. A túl soványak, pedig híznak, és emésztőszerveikben javulást észlelnek.

3. A székrekedés megszűnik.

4. Mivel a reggeli méregtelenít, a fáradtság jelei eltűnnek.

5. Növekszik a fizikai és szellemi teljesítő képesség.

6. Javul a közérzet, amely a biológiai egyensúlyból következik.

7. Az ember nem kíván izgatószereket (kávé, dohány, alkohol).

8. Növekszik a koncentrációképesség, mivel az emésztőszervek nincsenek túlterhelve (az emésztés összes energiánk kb. 70 %-át veszi igénybe).

9. A vér összetétele javul. A jobb vérkeringés megszünteti a bőrbetegségeket (ekcéma, kelés, pikkelysömör, stb.).

10. A haj regenerálódik, rugalmassá válik.

11. A köröm fényessé válik, nem lesz törékeny.

12. A fogazat megjavul, az ínysorvadás mértéke csökken.

13. A csontváz megerősödik.

 

Kiegészítés:

Érdemes 1-2 evőkanálnyi tiszta növényi olajat (kendermag, lenmag, tökmag, extraszűz olíva, napraforgó is nagyon jó, ha tiszta; a legjobb felváltva) is belekeverni reggel ebbe a keverékbe. Az olajokban levő telítetlen zsírsavak ebben a formában a szervezet aktuális sajátságos igényei szerint könnyen felhasználhatóak a regenerációs folyamataiban (pl. a modulátor anyagok termeléséhez – pl. a prosztaglandinok, leukotriének aránya változik, így az összes gyulladásos folyamat, vérlemezkék összecsapódási hajlama változik, stb.)

vissza